Rozpoznanie
Charakterystyka problemu
Firma Jurga jest producentem oraz dystrybutorem produktów chemii budowlanej w całej Polsce. Dynamiczny rozwój oraz przeniesienie siedziby firmy otworzyły furtkę dla niespotykanych wcześniej problemów: braków kadrowych. Poszukiwania pracowników magazynowych nie przynosiły oczekiwanego efektu, a czas mijał.
O wsparcie zwrócono się do nas. Zaczęliśmy od rozeznania problemu analizując rynek oraz dotychczasowe działania.
Czas
Z uwagi na rozwój firmy i braki kadrowe zatrudnienie pracowników magazynowych stało się absolutnym priorytetem
Koszty
Ogłoszenia w prasie lokalnej, na portalach ogłoszeniowych oraz wynajem przestrzeni na billboardach to spory miesięczny koszt
Konkurencyjność
Pozyskiwanie kandydatów utrudnia geolokalizacja i związana z tym wysoka konkurencyjność dla zatrudnienia
Zasięg działań
Billboardy czy prasa lokalna to media pełne ograniczeń - zarówno pod względem zasięgu, jak również uzyskania 100% uwagi kandydata
Działania
Od analityki po skuteczną kampanię
W ramach współpracy, zweryfikowaliśmy prowadzone do tej pory działania rekrutacyjne.
Wspólnie z klientem zaczęliśmy od podstaw, czyli analizy persony kandydata, treści ogłoszenia oraz kanałów komunikacji. Na podstawie tego, wskazaliśmy kluczowe cechy oferty dla potencjalnych kandydatów i nadaliśmy nowy kształt ogłoszeniom.
Następnie przeprowadziliśmy audyt strony poświęconej karierze, którego wnioski obejmowały szereg zabiegów ułatwiających aplikację. Uprościliśmy formularz, zadbaliśmy o dodatkowe formy kontaktu oraz odpowiednią prezentację atutów firmy.
W ostatnim kroku uruchomiliśmy kampanię obejmującą nie tylko najważniejsze portale ogłoszeniowe, ale również lokalne serwisy internetowe i social media.
01.
Analiza persony kandydata
Pomogła określić, jaki kandydat jest najbardziej pożądany na oferowane stanowiska pracy. Pod niego też opracowane zostały treści ogłoszenia i wskazane kanały komunikacji.
02.
Audyt strony o karierze
Sprawdzone technikalia strony oraz budowa formularza przełożyły się na prace mające na celu ułatwienie aplikowania. Atuty firmy zostały przedstawione ciekawiej, a kontakt z rekruterem czy aplikowanie szybsze.
03.
Kampania
W oparciu o ustalone cele i zbudowaną strategię uruchomiona została kampania reklamowa, obejmująca lokalne serwisy internetowe, social media, portale ogłoszeniowe.