HR service

Analityka działań rekrutacyjnych

Czy zastanawiałeś się kiedyś jak potencjalni kandydaci aktywni i pasywni szukają pracy? Ile czasu poświęcają, aby zapoznać się z Twoją ofertą pracy? Na co zwracają uwagę w treści ogłoszenia? Co robią po opuszczeniu Twojej strony kariery?

Badania The Ladders wskazują że mamy zaledwie 50 sekund , żeby zainteresować kandydata.

Z kolei Randstad wskazuje, że średni czas poszukiwania nowej posady to ponad 2,5 miesiąca.

Zanim zaczniesz zatrudniać

Zastanawiałeś się kiedyś, jak oceniają Twój proces rekrutacji potencjalni kandydaci? Wiesz, co w opinii pracowników jest największym atutem Twojej firmy?

hr service analitykę działań rekrutacyjnych zaczynamy na długo przed publikacją ogłoszeń i rozpoczęciem działań z zakresu marketingu rekrutacyjnego. Na bazie badań wskażemy najbardziej odpowiednie źródła rekrutacji. Doradzimy w kwestii treści ogłoszenia i istotnych z punktu widzenia kandydata benefitów. Sprawdzimy to i wskażemy obszary Twojego dotychczasowego procesu rekrutacji, które wymagają optymalizacji i zmian.

Aż 46% kandydatów zmienia swoje nastawienie do Twojej firmy, jeśli posiadają negatywne wrażenia z procesu rekrutacyjnego*.

*wg badania Candidate Experience, eRecruiter

Proces rekrutacji nie rozpoczyna się od rozmowy kwalifikacyjnej

Żyjemy w świecie danych. Ale zasadnicze pytanie, to co i w jaki sposób mierzyć oraz jak wyciągać z tego wnioski. Czas trwania rekrutacji, koszt pozyskania pracownika, ilość odrzuconych aplikacji czy raportowanie poszczególnych etapów to zdecydowanie za mało. Pierwszym momentem, w którym kandydat spotyka się z naszą ofertą jest ogłoszenie z ofertą pracy. Dzięki rozszerzonej analityce działań rekrutacyjnych dowiesz się:

Nowoczesne metody poszukiwania kandydatów, nie powinny być branżową ciekawostką tylko standardem, mającym ułatwić i przyspieszyć proces rekrutacji. A kluczową rolę w ich doborze oraz optymalizacji działań odgrywa analityka.
nowych ofert pracy
0 tys.
wzrost
0 %

Obecnie praca stała się produktem, a rynek ofert pracy jest bardzo konkurencyjny. Aby pozyskać idealnego kandydata i sprawić, że zostanie naszym pracownikiem, nie wystarczy już tylko publikacja ogłoszenia. Od pracodawcy w tej materii wymaga się zdecydowanie więcej, niż od przyszłego pracownika. W październiku 2021 roku na portalach rekrutacyjnych opublikowano około 324 tys. nowych ofert pracy. To 35 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.* (wg raportu Grant Thornton)

Jakie korzyści daje analityka w HR?

Jeśli spojrzeć na proces rekrutacji szerzej, dostrzeżemy, że ponad-standardowe raportowanie pozwala optymalizować procesy rekrutacyjne. Rozszerzenie procesu poszukiwania pracowników o dokładną analitykę działań rekrutacyjnych pozwoli na:

lepszą znajomość kandydatów i ich preferencji​

większą świadomość sytuacji na rynku​

usprawnienie procesu rekrutacji​

optymalizację kosztów rekrutacji​

Masz pytania? Chętnie na nie odpowiemy!