Analityka działań rekrutacyjnych
Czy zastanawiałeś się kiedyś jak potencjalni kandydaci aktywni i pasywni szukają pracy? Ile czasu poświęcają, aby zapoznać się z Twoją ofertą pracy? Na co zwracają uwagę w treści ogłoszenia? Co robią po opuszczeniu Twojej strony kariery?
Badania The Ladders wskazują że mamy zaledwie 50 sekund , żeby zainteresować kandydata.
Z kolei Randstad wskazuje, że średni czas poszukiwania nowej posady to ponad 2,5 miesiąca.
Zanim zaczniesz zatrudniać
Zastanawiałeś się kiedyś, jak oceniają Twój proces rekrutacji potencjalni kandydaci? Wiesz, co w opinii pracowników jest największym atutem Twojej firmy?
W hr service analitykę działań rekrutacyjnych zaczynamy na długo przed publikacją ogłoszeń i rozpoczęciem działań z zakresu marketingu rekrutacyjnego. Na bazie badań wskażemy najbardziej odpowiednie źródła rekrutacji. Doradzimy w kwestii treści ogłoszenia i istotnych z punktu widzenia kandydata benefitów. Sprawdzimy to i wskażemy obszary Twojego dotychczasowego procesu rekrutacji, które wymagają optymalizacji i zmian.
Aż 46% kandydatów zmienia swoje nastawienie do Twojej firmy, jeśli posiadają negatywne wrażenia z procesu rekrutacyjnego*.
*wg badania Candidate Experience, eRecruiter
Proces rekrutacji nie rozpoczyna się od rozmowy kwalifikacyjnej
Żyjemy w świecie danych. Ale zasadnicze pytanie, to co i w jaki sposób mierzyć oraz jak wyciągać z tego wnioski. Czas trwania rekrutacji, koszt pozyskania pracownika, ilość odrzuconych aplikacji czy raportowanie poszczególnych etapów to zdecydowanie za mało. Pierwszym momentem, w którym kandydat spotyka się z naszą ofertą jest ogłoszenie z ofertą pracy. Dzięki rozszerzonej analityce działań rekrutacyjnych dowiesz się:
- jaki był poziom zaangażowania użytkownika w treść ogłoszenia
- które elementy ogłoszenia przykuły jego uwagę,
- czy ogłoszenie zostało przeczytane do końca, czy tylko częściowo
- jaka była konwersja uzupełnienia formularz rekrutacyjnego
- czy jakieś pytania sprawiły kandydatom dużą trudność
- jakim urządzeniem posługiwali się kandydaci
- jakie strony odwiedzali po zapoznaniu się z treścią ogłoszenia
Obecnie praca stała się produktem, a rynek ofert pracy jest bardzo konkurencyjny. Aby pozyskać idealnego kandydata i sprawić, że zostanie naszym pracownikiem, nie wystarczy już tylko publikacja ogłoszenia. Od pracodawcy w tej materii wymaga się zdecydowanie więcej, niż od przyszłego pracownika. W październiku 2021 roku na portalach rekrutacyjnych opublikowano około 324 tys. nowych ofert pracy. To 35 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.* (wg raportu Grant Thornton)
Jakie korzyści daje analityka w HR?
Jeśli spojrzeć na proces rekrutacji szerzej, dostrzeżemy, że ponad-standardowe raportowanie pozwala optymalizować procesy rekrutacyjne. Rozszerzenie procesu poszukiwania pracowników o dokładną analitykę działań rekrutacyjnych pozwoli na: