Adres www:
https://zleceniadlaprzewoznikow.pl/
Branża:
transport i logistyka chłodnicza
Cel:
pozyskanie przewoźników
Rozpoznanie
Charakterystyka problemu
Branża transportu drogowego, boryka się w Polsce z wieloma problemami. Największy z nich to ogromny deficyt pracowników oraz wprowadzony pakiet mobilności, który sytuację dodatkowo komplikuje. To z kolei stawia jeszcze wyżej poprzeczkę w walce o przewoźników, którzy są świadomi braków kierowców, a galopująca w górę inflacja i wzrost cen paliw dają im dodatkowe argumenty do negocjacji stawek.
Czas
Przy dynamicznym rozwoju firmy i rosnącym zapotrzebowaniu dla transportowego drogowego pozyskanie przewoźników stało się absolutnym priorytetem
Koszty
Ogłoszenia na różnych portalach, nadliczbowa praca spedytorów w szukaniu transportu oraz problemy w zapewnieniu łańcucha dostaw - wszystko to wiąże się z ogromnymi kosztami
Konkurencyjność
Pogłębiający się deficyt kierowców na rynku oraz rosnąca konkurencyjność pośród firm transportowych sprawiają, pozyskanie przewoźnika staje się znacznie trudniejsze
Zasięg działań
Portale ogłoszeniowe to kanały komunikacji pełne ograniczeń - szablonowe, bierne pod względem szukania przewoźnika i ograniczające możliwości skutecznego dotarcia do niego
Działania
Analityka, treści, kampania
Zaczęliśmy standardowo od analizy rynku i konkurencji. Przedstawiliśmy dane klientowi i na ich bazie przygotowaliśmy strategię, która obejmowała:
- przygotowanie treści na stronę dedykowaną przewoźnikom
- makietę funkcjonalną z rozwiązaniami ułatwiającymi kontakt i zbieranie leadów kontaktowych
- przygotowanie i optymalizację kampanii rekrutacyjnej Google Ads
Naszą pracę zaczęliśmy od opracowania komunikacji, ponieważ to ona leżała u podstaw niepowodzenia wcześniejszych działań. Po akceptacji ze strony klienta, wdrożyliśmy nowe treści na stronę, dbając jednocześnie o to, żeby maksymalnie ułatwić kontakt przewoźnikom z przedstawicielami GFL poprzez nowe funkcjonalności. Ostatnim etapem było uruchomienie kampanii Google Ads i jej sukcesywna optymalizacja.
01.
Nowe treści na stronę
Przedstawiając konkretne informacje oraz skupiając się na ich odpowiedniej hierarchii zwiększyliśmy zaangażowanie przewoźników na stronie
02.
Makieta funkcjonalna
Ułatwiła komunikację z klientem na etapie przygotowywania układu treści dla strony, by ta po wdrożeniu jak najbardziej realizowała ustalone cele biznesowe wraz ze strategią marki
03.
Kampania
Zbudowana w oparciu o ustalone cele i zbudowaną strategię, uruchomiona kampania dostarczyła wartościowe leady kontaktowe