HR service

Adres www:

https://zleceniadlaprzewoznikow.pl/

Branża:

transport i logistyka chłodnicza

Cel:

pozyskanie przewoźników

Rozpoznanie

Charakterystyka problemu

Branża transportu drogowego, boryka się w Polsce z wieloma problemami. Największy z nich to ogromny deficyt pracowników oraz wprowadzony pakiet mobilności, który sytuację dodatkowo komplikuje. To z kolei stawia jeszcze wyżej poprzeczkę w walce o przewoźników, którzy są świadomi braków kierowców, a galopująca w górę inflacja i wzrost cen paliw dają im dodatkowe argumenty do negocjacji stawek.

Czas

Przy dynamicznym rozwoju firmy i rosnącym zapotrzebowaniu dla transportowego drogowego pozyskanie przewoźników stało się absolutnym priorytetem

Koszty

Ogłoszenia na różnych portalach, nadliczbowa praca spedytorów w szukaniu transportu oraz problemy w zapewnieniu łańcucha dostaw - wszystko to wiąże się z ogromnymi kosztami

Konkurencyjność

Pogłębiający się deficyt kierowców na rynku oraz rosnąca konkurencyjność pośród firm transportowych sprawiają, pozyskanie przewoźnika staje się znacznie trudniejsze

Zasięg działań

Portale ogłoszeniowe to kanały komunikacji pełne ograniczeń - szablonowe, bierne pod względem szukania przewoźnika i ograniczające możliwości skutecznego dotarcia do niego

Działania

Analityka, treści, kampania

Zaczęliśmy standardowo od analizy rynku i konkurencji. Przedstawiliśmy dane klientowi i na ich bazie przygotowaliśmy strategię, która obejmowała:

  • przygotowanie treści na stronę dedykowaną przewoźnikom
  • makietę funkcjonalną z rozwiązaniami ułatwiającymi kontakt i zbieranie leadów kontaktowych
  • przygotowanie i optymalizację kampanii rekrutacyjnej Google Ads

Naszą pracę zaczęliśmy od opracowania komunikacji, ponieważ to ona leżała u podstaw niepowodzenia wcześniejszych działań. Po akceptacji ze strony klienta, wdrożyliśmy nowe treści na stronę, dbając jednocześnie o to, żeby maksymalnie ułatwić kontakt przewoźnikom z przedstawicielami GFL poprzez nowe funkcjonalności. Ostatnim etapem było uruchomienie kampanii Google Ads i jej sukcesywna optymalizacja.

01.

Nowe treści na stronę

Przedstawiając konkretne informacje oraz skupiając się na ich odpowiedniej hierarchii zwiększyliśmy zaangażowanie przewoźników na stronie

02.

Makieta funkcjonalna

Ułatwiła komunikację z klientem na etapie przygotowywania układu treści dla strony, by ta po wdrożeniu jak najbardziej realizowała ustalone cele biznesowe wraz ze strategią marki

03.

Kampania

Zbudowana w oparciu o ustalone cele i zbudowaną strategię, uruchomiona kampania dostarczyła wartościowe leady kontaktowe

Gdy z końcem ubiegłego roku ogłosiliśmy konkurs na realizację kampanii poszukującej przewoźników, chcieliśmy dać impuls firmom zajmującym się Google Ads, żeby podeszli do naszego problemu w inny sposób. Mateusz i Tomek z hr service wyróżnili się na tle pozostałych firm tym, że w centrum ich uwagi był nie produkt, który chcieli sprzedać czyli kampania Google Ads, tylko oczekiwania przewoźników oraz wspólna praca z nami, tak aby zwiększać efektywność kampanii w trakcie jej trwania. Już po pierwszym spotkaniu wiedzieliśmy, że są faworytami. Cieszymy się zarówno z tego, że wygrali jak i z efektów współpracy.
Radosław Małkiewicz
Project Manager