HR service

Adres www:

https://jurga.com.pl/

Branża:

chemia budowlana

Cel:

pozyskanie pracowników na magazyn

Rozpoznanie

Charakterystyka problemu

Firma Jurga jest producentem oraz dystrybutorem produktów chemii budowlanej w całej Polsce. Dynamiczny rozwój oraz przeniesienie siedziby firmy otworzyły furtkę dla niespotykanych wcześniej problemów: braków kadrowych. Poszukiwania pracowników magazynowych nie przynosiły oczekiwanego efektu, a czas mijał.

O wsparcie zwrócono się do nas. Zaczęliśmy od rozeznania problemu analizując rynek oraz dotychczasowe działania.

Czas

Z uwagi na rozwój firmy i braki kadrowe zatrudnienie pracowników magazynowych stało się absolutnym priorytetem

Koszty

Ogłoszenia w prasie lokalnej, na portalach ogłoszeniowych oraz wynajem przestrzeni na billboardach to spory miesięczny koszt

Konkurencyjność

Pozyskiwanie kandydatów utrudnia geolokalizacja i związana z tym wysoka konkurencyjność dla zatrudnienia

Zasięg działań

Billboardy czy prasa lokalna to media pełne ograniczeń - zarówno pod względem zasięgu, jak również uzyskania 100% uwagi kandydata

Działania

Od analityki po skuteczną kampanię

W ramach współpracy, zweryfikowaliśmy prowadzone do tej pory działania rekrutacyjne.

Wspólnie z klientem zaczęliśmy od podstaw, czyli analizy persony kandydata, treści ogłoszenia oraz kanałów komunikacji. Na podstawie tego, wskazaliśmy kluczowe cechy oferty dla potencjalnych kandydatów i nadaliśmy nowy kształt ogłoszeniom.

Następnie przeprowadziliśmy audyt strony poświęconej karierze, którego wnioski obejmowały szereg zabiegów ułatwiających aplikację. Uprościliśmy formularz, zadbaliśmy o dodatkowe formy kontaktu oraz odpowiednią prezentację atutów firmy.

W ostatnim kroku uruchomiliśmy kampanię obejmującą nie tylko najważniejsze portale ogłoszeniowe, ale również lokalne serwisy internetowe i social media.

01.

Analiza persony kandydata

Pomogła określić, jaki kandydat jest najbardziej pożądany na oferowane stanowiska pracy. Pod niego też opracowane zostały treści ogłoszenia i wskazane kanały komunikacji.

02.

Audyt strony o karierze

Sprawdzone technikalia strony oraz budowa formularza przełożyły się na prace mające na celu ułatwienie aplikowania. Atuty firmy zostały przedstawione ciekawiej, a kontakt z rekruterem czy aplikowanie szybsze. 

03.

Kampania

W oparciu o ustalone cele i zbudowaną strategię uruchomiona została kampania reklamowa, obejmująca lokalne serwisy internetowe, social media, portale ogłoszeniowe.

To, co zaskoczyło nas najbardziej, to fakt, że ludzie z hrservice tak mocno skoncentrowali się na naszym problemie. Poświęcili sporo czasu, żeby przeanalizować nasz proces rekrutacji, po czym wskazali nam kluczowe obszary, w których były możliwości optymalizacji. Wdrożone zmiany, sprawiły, że nasza rekrutacja nabrała nowej jakości, otrzymaliśmy kompleksową usługę, w ramach której w niespotykanym wcześniej tempie zatrudniliśmy kilkunastu magazynierów.
Malwina Jurga
Dyrektor Finansowy i Administracji