HR service

Adres www:

https://logistyka-transport.pl/

Branża:

transport i logistyka

Cel:

pozyskanie przewoźników

Rozpoznanie

Charakterystyka problemu

Transsped to dynamicznie rozwijająca się firma z branży TSL z okolic Rzeszowa. Z europejskim rynkiem transportu przedsiębiorstwo związane jest już od ponad 30 lat. Choć firma posiada ogromne zaplecze w postaci floty samochodów i współpracujących przewoźników, zapotrzebowanie w tym zakresie stale rośnie. Poszukiwania przewoźników z wykorzystaniem portali ogłoszeniowych okazały się nieskuteczne. To właśnie w tym punkcie nawiązaliśmy współpracę, by wspólnie rozwiązać problem szukania przewoźników.

Główna oś problemu

Konkurencyjność na rynku przewoźników

Pogłębiający się deficyt kierowców przekłada się na rosnącą trudność w ich znalezieniu. Świadomych problemów branży przewoźników trudniej przekonać do współpracy, co wymaga porzucenia starych schematów.

Czas

W transporcie liczy się czas. By nie przerwać łańcucha dostaw i dotrzymywać ustalonych terminów, znalezienie przewoźników zyskuje najwyższy priorytet.

Niska skuteczność ogłoszeń

Obecność na rozpoznawalnych portalach ogłoszeniowych przestała być skuteczna. Przy tak dużej konkurencyjności niezbędne jest sięgnięcie po inne, niestandardowe kanały dotarcia.

Przedstawienie oferty

Standardowo uszyta oferta współpracy nie gwarantuje otrzymania zgłoszeń. Brak konkretów, wykorzystania języka korzyści, odpowiedniej hierarchizacji treści i dostosowania układu do urządzeń mobilnych to najczęstsze powody braku zaangażowania.

Działania

Treści rekrutacyjne, strona kariery, kampania

Zaczęliśmy od analizy oferty. Wspólnie wypracowaliśmy treść ogłoszenia bogatą w szukane przez przewoźnika konkrety. Kolejnym krokiem było odpowiednie ułożenie na stronie tekstu, by odpowiadał na pytania użytkownika i był w pełni mobile friendly.

Po wprowadzeniu koniecznych na stronie zmian przygotowaliśmy kampanię reklamową w Google Ads, dostosowaną do celu oraz dostępnego budżetu. W trakcie jej trwania stale analizowaliśmy pozyskiwany na stronie ruch i optymalizowaliśmy kampanię.

Wdrożone działania nie tylko przełożyły się na dużą ilość zgłoszeń i telefonów od przewoźników. Poprawiła się również ich jakość, co zauważalnie skróciło drogę do podpisania umowy.

01.

Konsultacje treści

Zaczęliśmy od analizy treści ogłoszenia. Przedstawiliśmy wytyczne dotyczące przedstawionych warunków, opierające się przede wszystkim na poszukiwanych przez przewoźników konkretach i języku korzyści.

02.

Zmiany na stronie

Wdrożyliśmy zmiany na podstronie “Dla przewoźnika”, poprawiając układ i czytelność treści oraz dodając brakujące wcześniej elementy. Poprawiliśmy także formy kontaktu, by były możliwie najprostsze dla użytkownika.

03.

Kampania

W oparciu o ustalone cele i dostępny budżet uruchomiliśmy kampanię w Google Ads. Już po paru dniach od uruchomienia pojawiły się wartościowe leady kontaktowe w postaci telefonów czy zgłoszeń.

Hr service przygotowało kompleksową kampanie reklamową, skierowaną na wąski cel, czyli pozyskiwanie przewoźników. Przygotowanie, dobór odpowiednich narzędzi, jasne przekazywanie treści, codzienna analiza a także doskonałe wykorzystanie środków. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy, będziemy ją kontynuowali a także rozszerzali o kolejne obszary.
Michał Rotowski
Kierownik Floty Kontraktowej