Kolejna strona, której nie potrzebujesz?
Bardzo często gdy rozpoczynamy rozmowę z klientem na temat landing page, słyszymy: ale my już mamy stronę internetową poświęconą karierze. I to bardzo dobrą. Dalej oczywiście pada kilka słów o pieniądzach, których nie żałowali. Jest to zupełnie naturalna reakcja na dodatkowe koszty, których nie przewidywali planując działania marketingowe związane z rekrutacją. Warto jednak się zastanowić, czy zadanie które realizuje dana strona internetowa kończy się sukcesem. Krótko rzecz ujmując, zazwyczaj nie chodzi o to, że Twoja strona jest zła sama w sobie. Chodzi o to, że jej układ, treść i funkcjonalność nie zawsze pozwalają na skuteczne pozyskiwanie CV lub leadów kontaktowych.
Lepsze wrogiem dobrego
Zacznijmy od tego, że najpopularniejszym sposobem szukania nowych pracowników nadal są ogłoszenia o pracę. Portale ogłoszeniowe jakkolwiek popularne, mają sporo wad. Uwaga kandydata rozkłada się na wiele ogłoszeń i pracodawców, nie mamy też wglądu do analityki, więc nie możemy badać zachowań użytkowników. Z pomocą przychodzi własna strona poświęcona karierze lub landing page, czyli nic innego jak strona internetowa nastawiona na . Ale, żeby robić to efektywnie, należy przemyśleć jej budowę tak, aby podobnie jak sklepy internetowe prowadziła nas za rękę i ułatwiała cały proces.
Jakie zbudować dobry landing page?
To pytanie na które nie ma jednej poprawnej odpowiedzi. Podobnie jak w przypadku kampanii Google Ads czy Facebook Ads, przygotowania należy rozpocząć od sprecyzowania persony kandydata. Design powinien być spójny ze strategią marki, natomiast forma przekazu, funkcjonalność i treść w pełni dopasowane do potencjalnego kandydata. Tutaj trzeba wspomnieć o tym, że strony dedykowane dla działań związanych z rekrutacją i employer brandingiem są często kopiami ogłoszeń. Brakuje im indywidualnego charakteru, przez co tracą najważniejszą przewagę nad portalami ogłoszeniowymi – możliwość eksperymentów i dokładnej analizy efektów. Dlatego warto pamiętać o kilku kluczowych kwestiach:
- zadbaj o przejrzysty układ, postaw na doświadczenia użytkownika
- zadbaj o angażującą treść, skieruj uwagę kandydata na konkrety
- dostosuj język i przekaz do użytkownika, mów zrozumiałym dla niego językiem
- poprzyj ofertę dowodem społecznym,
- wymagaj jedynie niezbędnych rzeczy, zastanów się czy zawsze potrzebujesz CV i listu motywacyjnego
- zamieść czytelne CTA i ułatw kandydatom realizację celu np. przez krótki formularz lub kontakt telefoniczny
Badaj skuteczność i testuj różne rozwiązania
Trudno określić idealny design czy funkcjonalność, jakie powinna mieć strona kariery. Na szczęście, w odróżnieniu od ogłoszeń publikowanych na zewnątrz, własny landing page stanowi osobny organizm, co sprzyja łatwemu wprowadzaniu zmian i testowaniu różnych strategii. To, zaraz po możliwości zaangażowania kandydata w 100% na naszej ofercie, jedna z największych zalet tego rozwiązania. Jeśli coś nie działa, masz pełną i szybką kontrolę nad wprowadzaniem poprawek, z którymi nie musisz czekać do końca miesiąca, a wyniki możesz dokładnie porównać. Pamiętaj o tym, zanim znów zaczniesz kręcić nosem na koszty, których nie przewidziałeś. Bo, jeśli nie poniesiesz ich przy wykonaniu strony, to z pewnością wrócą do Ciebie przy kolejnych odnowieniach ogłoszeń.