HR service

Pogadajmy jak

HR-owiec

z

Marketingowcem

Współpraca różnych działów w firmie wcale nie jest czymś oczywistym. Wręcz odwrotnie, w wielu przedsiębiorstwach, zwłaszcza w tych większych braki w komunikacji to częsty problem. Nawet jeśli brak kontaktu nie jest problemem, to atmosfera szybko gęstnieje kiedy dział HR chce uszczuplić budżet marketingowcom dorzucając im zadanie z zakresu wsparcia procesu rekrutacji pracowników. A współpraca działu marketingu z działem sprzedaży czy działu marketingu z działem HR, to jeden z kluczy do sukcesu.

Jak dział marketingu może pomóc w rekrutacji nowych pracowników?

Wbrew pozorom idea współpracy między wspomnianymi działami zrodziła się już jakiś czas temu. Działania marketingu i zarządzania zasobami ludzkimi spotykają się najczęściej w dziedzinie employer brandingu, gdzie budujemy świadomość atrakcyjnego pracodawcy.

W hr service zajmujemy się marketingiem rekrutacyjnym, czyli działaniami mającymi na celu konkretną konwersję: zgłoszenia kandydatów.

Marketing rekrutacyjny to działania marketingowe i reklamowe, zaplanowane z myślą o potencjalnym kandydacie. Kluczowe zadania, które są realizowane, to skuteczne dotarcie do właściwych kandydatów i zaangażowanie ich w proces rekrutacji. Słyszeliście kiedyś o consumer experience albo consumer journey? Dokładnie tak, chodzi o doświadczenia klienta i jego punkty styczności z marką lub produktem od pierwszego kontaktu, aż po transakcję. Marketing rekrutacyjny to z kolei działania, które odpowiadają za pierwsze etapy procesu, który możemy nazwać candidate experience.

Świadomość

Pierwszy etap naszego lejka rekrutacyjnego i candidate experience to budowanie świadomości. To moment, kiedy potencjalny kandydat nie zna jeszcze swojego nowego pracodawcy. Często to kandydat pasywny, który aktywnie nie szuka pracy. Nim przejdziemy do samej rekrutacji pracodawca powinien zadbać o swój wizerunek. Z pomocą przychodzą takie narzędzia jak landing page lub strona poświęcona karierze, eksponująca zalety pracodawcy oraz kampanie reklamowe Google Ads lub w social mediach. 

Analiza

Załóżmy, że oferta pracy przykuła uwagę kandydata. Mamy za sobą pierwszy etap na drodze do zatrudnienia, po nim następuje moment, kiedy klient (w tym wypadku kandydat) zbiera informacje, analizuje wszystkie za i przeciw, które pomagają mu podjąć decyzję dotyczącą aplikacji. Odpowiednio przygotowany remarketing, prosty kontakt z Twoim działem HR, atrakcyjna oferta pracy zawierająca konkrety pomogą mu podjąć właściwą decyzję.

Aplikacja

Gratulacje! Zostałeś pracodawcą z wyboru!

Jak to działa?

Bądź blisko kandydata

Ogłoszenia na portalach poświęconych karierze i pracy to za mało. Istnieją spore rozbieżności między tym, jak firmy szukają pracowników, a jak kandydaci szukają nowej posady. Z hr service będziesz tam, gdzie Twoi kandydaci. W wyszukiwarce Google, na YouTube, w social mediach.

Zadbaj o jego wygodę

Planujesz zatrudnić kierowcę? Może szukasz magazyniera albo pracownika na produkcję? Czy zawsze potrzebujesz CV i listu motywacyjnego na pierwszym etapie? Nasze działania dostosowujemy do specyfiki danej branży i potencjalnych kandydatów.

Zaangażuj go

Twoje ogłoszenie zajmuje potencjalnemu kandydatowi średnio tylko 50 sekund, ale już czas poszukiwania nowej posady trwa ponad 2 i pół miesiąca. Warto, żeby w Tym czasie narzędzia marketingowe budowały Twoją markę.

Nie zwlekaj