Co to właściwie jest call to action?
Call to action to jak sama nazwa wskazuje wezwanie do działania. To sposób na zaangażowanie potencjalnego klienta, a w przypadku procesu rekrutacji potencjalnego kandydata. Dzięki Call to action, druga strona wie, jakiej interakcji od niej oczekujemy i co zrobić, żeby przejść do kolejnego etapu procesu zakupu lub rekrutacji. Określane skrótem CTA wezwanie do akcji może występować pod postacią:
- wyróżniającego się nagłówka np. pogrubionego zwrotu „zmień pracę na lepszą”; “zacznij dobrze zarabiać”
- kolorowego przycisku tekstowego z kontrastowym napisem: “Aplikuj” albo “Prześlij CV”
- ikony graficznej ze słuchawką telefonu, który wybierze nr i połączy z rekruterem.
W tym artykule przybliżamy jak dobrze napisane call to action może pomóc Twojemu ogłoszeniu oraz czego nie robić, aby nie działało na Twoją szkodę. Gotowy?
Czytaj dalej!
Wezwanie do działania w ofercie pracy? Oczywiście! CTA do znakomite narzędzie, pod warunkiem, że wyjdziesz poza ramy standardowego: Aplikuj! Jak to zrobić? Zacznij od analizy persony kandydata, sprawdź kogo szukasz i jak wygląda proces rekrutacji na dane stanowisko. To powinno zdeterminować nie tylko funkcjonalność Twojego CTA, ale także język i formę przekazu. Jeśli jest to kierowca, lub pracownik magazynu i na pierwszym etapie CV nie jest dla Ciebie konieczne, postaraj się zachęcić go do kontaktu stosując bezpośrednie wezwania takie jak np: zadzwoń! albo: zostaw swój numer, oddzwonimy. Stosuj język i formy przekazu dostosowane do grupy docelowej, czyli zgodne z profilem Twojego kandydata. Poza tym pilnuj kilku zasad, zadbaj, żeby Twoje wezwanie do działania było:
- proste – kandydat powinien wiedzieć co ma wykonać
- zwięzłe – używaj czasowników, bądź bezpośredni
- jednoznaczne – poinformuj co się stanie jak, gdy kandydat kliknie w link
- widoczne – jeżeli nie wyeksponujesz CTA cała praca związana z pozostałymi zasadami pójdzie na marne 😉
- dostosowane pod urządzenia mobilne – pracy podobnie jak innych produktów i usług szukamy przy użyciu smartfona.
Bądź konkretny
Kandydaci nie lubią banałów komunikacyjnych takich jak “atrakcyjne wynagrodzenie” i tą samą zasadę można zastosować przy tworzeniu call to action. Chcą wiedzieć konkretnie co powinni zrobić i jaki będzie efekt tego działania. Warto dla zmaksymalizowania efektu użyć języka korzyści i tym samym pokazać, że w zamian za zaangażowanie i określoną interakcję dostaniesz coś w zamian.
Przekonuj do działania!
Pamiętaj podstawą jest ogłoszenie, które odpowiada na potrzeby kandydatów i stanowi dla nich wartościową ofertę. CTA w ofercie pracy jest niezbędne, by wskazać kandydatowi ścieżkę, która powinien podążać. Zasady przygotowania “call to action” są takie same, niezależnie od tego, gdzie ma być ono umieszczone czy na ofercie pracy czy ofercie sprzedaży produktu. Jednak należy pamiętać, że w przypadku oferty pracy formę i sposób komunikacji należy dostosować pod persona kandydata. Jeśli w swojej ofercie pracy prawidłowo zamieścisz wezwania do działania, na pewno przyczyni się to większej ilości odpowiedzi na Twoje ogłoszenie.