HR service

Marketing rekrutacyjny, czyli jak sprawić, aby kandydaci zaczęli aplikować do Twojej firmy.

Spis treści

4 min. czytania

Marketing rekrutacyjny to nic innego, jak sztuka przekonywania ludzi, że twoja firma to miejsce, gdzie chcą pracować. Przedstawiamy kilka sposobów, które przyciągają i zatrzymują wartościowych pracowników. Spowodują także, że Twoja konkurencja zada sobie pytanie: “Ale jak oni to zrobili?”.

Zza kulis

Wyjazd integracyjny? Szkolenie? A może Dzień Pizzy w pracy? Pokaż to! Dziel się codziennymi przygodami zespołu, od zapomnianego lunchu w lodówce po nietypowe uroczystości urodzinowe. Czy kandydata będzie to interesowało?

Choć obecnie wiele badań wskazuje, że poziom wynagrodzenia jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na wybór pracodawcy to jednocześnie, jak wynika z badań Randstad, aż 62% kandydatów sprawdza opinie o firmie w mediach społecznościowych, zanim prześle do Ciebie CV. Te pozytywne opinie biorą się między innymi z wartości, jakie niesie ze sobą kultura organizacji i to, jak firma ją przedstawia na zewnątrz. Ponad 80% ankietowanych uważa, że dobry wizerunek pracodawcy ułatwia pozyskiwanie talentów. Kandydaci poszukują nie tylko pracy, ale także miejsca, gdzie mogą się zintegrować z zespołem i czuć, że znaleźli się na właściwym miejscu, gdzie ich praca będzie istotna a firma będzie doceniać ich zaangażowanie

Personalizacja ofert pracy


Stanowisko, nasze wymagania, to co oferujemy, zakres obowiązków – wyjdź poza ten szablon i się wyróżnij! Opracuj unikalne oferty pracy, które podkreślą korzyści i atrakcyjne cechy Twojej firmy. Ukierunkuj komunikat na konkretną grupę docelową, dostosowując go do preferencji potencjalnych kandydatów. Rekrutujesz na stanowisko kierowcy czy pracownika produkcji? Postaw się na miejscu kandydata, wejdź w jego skórę i daj mu wszystkie najważniejsze informację, których oczekuje. W przypadku kierowcy duże znaczenie będzie mieć trasa, wynagrodzenie oraz system pracy; w przypadku pracownika produkcji godziny pracy, ilość zmian, wynagrodzenie czy zakres obowiązków. Tworząc ofertę pracy ważne, abyś dokładnie przeanalizował faktyczne wymagania na danym stanowisku. Zastanów się, co będzie niezbędne a co mile widziane. 

 

Ambasadorowie marki pracodawcy

Badania dostępne na businessinsider.com.pl mowią, że 63 procent kandydatów szuka informacji o pracodawcy zanim wyśle CV.

Zainwestuj w zbudowanie silnej społeczności pracowników, którzy chętnie dzielą się swoimi pozytywnymi doświadczeniami w pracy. “Mam super pracodawcę!”. “Zawsze mogę liczyć na mój zespół”. Opinia Kasi z firmy XYZ zachęci Cię do rozważenia oferty pracy w tym miejscu?

Jak dotrzeć do kandydata?

Nie czekaj aż kandydat zapuka do drzwi – sam do niego dotrzyj!

 

  • Kampanie rekrutacyjne to kluczowy element skutecznego marketingu rekrutacyjnego. Wprowadzają one dynamikę do procesu poszukiwania talentów i stanowią strategiczny punkt dotarcia do potencjalnych kandydatów dzięki możliwości precyzyjnego targetowania i docierania do określonych grup odbiorców. Umożliwiają dotarcie do zarówno aktywnych, jak i pasywnych kandydatów. Jak to działa? | hr service

  • Wykorzystaj potęgę platform społecznościowych, takich jak LinkedIn, aby znaleźć profesjonalistów pasujących do profilu poszukiwanego kandydata. Aktywnie uczestnicz w dyskusjach branżowych, publikuj informacje o ofertach pracy i buduj swoją markę jako atrakcyjnego pracodawcy.

  • Bierz udział w wydarzeniach branżowych takich jak. konferencje, targi pracy czy szkolenia. To doskonała okazja do nawiązania bezpośrednich kontaktów z potencjalnymi kandydatami czy osobami, które mogą rozważać zmianę miejsca zatrudnienia. Pamiętaj, że osobiste relacje często są kluczem do przyciągania najlepszych talentów.

 

  • Portale rekrutacyjne to tradycyjne i popularne rozwiązanie wielu pracodawców, którzy chcą pozyskać osoby do pracy. Publikacja ofert pracy na takichportalach jak pracuj.pl czy olx stwarza pracodawcom możliwość dotarcia do szerokiej grupy odbiorców. Warto jednak pamiętać, że w tym miejscu znajdzie się także oferta pracy firm konkurencyjnych, a sam kandydat może nawet nie zauważyć naszego ogłoszenia, jeśli wcześniej trafi na takie, które uzna za spełniające jego oczekiwania.

  • Atrakcyjny content: Twórz atrakcyjne treści związane z branżą i obszarem, na który rekrutujesz. Publikuj blogi, artykuły i materiały wideo, które nie tylko dostarczą wartości kandydatom, ale także zbudują pozytywny wizerunek Twojej firmy jako miejsca atrakcyjnego do pracy. Budując wizerunek firmy zatrudniającej specjalistów z danej branży, którzy chętnie dzielą się wiedzą i wartościowymi informacjami pokażesz potencjalnym kandydatom, że praca w Twojej firmie pozwoli im się rozwijać i zdobywać nową wiedzę i umiejętności.