HR service

Pracodawca w Social Mediach – kluczowe aspekty, o których warto pamiętać

Spis treści

4 min. czytania

Media społecznościowe z roku na rok zyskują na popularności. Jak podaje Polski Instytutu Ekonomiczny obecnie w Polsce aż 48% firm posiada konto firmowe w social mediach. Dekadę temu było to zaledwie 19%. Statystyki te pokazują, że media społecznościowe stały się niezwykle ważnym narzędziem dla firm w zakresie komunikacji i marketingu. Zyskując na popularności, platformy społecznościowe oferują firmom możliwość bezpośredniego kontaktu z klientami, budowania wizerunku marki, a także promocji produktów i usług.

Nie masz konta w mediach społecznościowych? Nie istniejesz. 

To zdanie doskonale oddaje obecną sytuację, w której platformy takie jak Facebook, Instagram czy LinkedIn stały się nie tylko miejscem wirtualnych spotkań, ale także kluczowym narzędziem w biznesie i rekrutacji. Samych kont firmowych na Instagramie mamy 25 milionów (źródło), na LinkedInie natomiast jest ich ponad 60 milionów (źródło). To pokazuje, że media społecznościowe już dawno przestały być wyłącznie domeną indywidualnych użytkowników. Dokładając do tego różnego rodzaju grupy, gdzie użytkownicy często dzielą się różnego rodzaju informacjami i poradami, stały się one doskonałym miejscem do promocji marki. Wsparcie dla takich działań zapewniają same platformy, które udostępniają różnorodne funkcjonalności skierowane do organizacji i reklamodawców.

Jak więc korzystać z social mediów jako pracodawca? Oto kilka kluczowych aspektów, o których warto pamiętać:

Employer Branding: Twoje konto na mediach społecznościowych to wizytówka firmy. Staraj się budować pozytywny wizerunek jako pracodawcy, prezentując unikalne cechy firmy, korzyści dla pracowników i wartości, które reprezentujecie. Pokaż odbiorcom życie “zza kulis” firmy. Obchodzicie urodziny Pani Basi? A może macie firmowe wyjście? Zrób kilka fotek i wrzuć na social media! Pokazując potencjalnym kandydatom kulturę organizacyjną, pozwalamy im poznać naszą firmę i ludzi, którzy za nią stoją.

Interakcja i zaangażowanie: Nie dodawaj tylko “suchych” postów czy ofert pracy. Bądź aktywny i angażuj się w dialog z obserwatorami. Odpowiadaj na komentarze, pytania, dziel się informacjami o firmie, aby budować zaangażowanie społeczności wokół marki pracodawcy. Zastanów się, czy nie możesz podzielić się z odbiorcami jakimś wartościowym kawałkiem wiedzy. Pokazanie części naszego know-how czy sposobu, w jaki pracujemy, pomoże wrócić uwagę właściwych kandydatów, a może pozwoli też na zapoczątkowanie jakiejś wartościowej i pouczającej dyskusji. Być może nawet z udziałem Twoich pracowników.

Opinie: Regularnie monitoruj opinie o firmie na platformach społecznościowych. Pozytywne opinie to doskonała reklama, natomiast negatywne mogą zaszkodzić wizerunkowi. Bądź gotów na konstruktywną krytykę i staraj się reagować w sposób profesjonalny. Nigdy nie zostawiaj negatywnej opinii bez odpowiedzi! Popełniłeś błąd? Przyznaj się do niego. Tak naprawdę każda opinia to szansa na rozwój własnej firmy i marki pracodawcy. Zwłaszcza z negatywnej opinii jesteśmy w stanie wyciągnąć wnioski, które przyczynią się do poprawy działań i podniesienia poziomu satysfakcji klientów oraz pracowników. Sama reakcja na negatywną opinię pokaże, jak firma radzi sobie z “kryzysowymi” sytuacjami. 

Zaangażowanie pracowników: Zachęcaj swoich pracowników do udostępniania treści związanych z pracą w firmie. Publikuj informację o projektach czy realizacjach, z których pracownicy są dumni. Wyjaśnij, jak ich zaangażowanie może znacząco wpłynąć na zwiększenie odwiedzin strony internetowej, co w rezultacie skutkować będzie wzrostem obrotów sprzedażowych oraz zwiększeniem rozpoznawalności marki. Twoi pracownicy mogą zaproponować nowy projekt? Ktoś wpadł na pomysł, który pozwolił wyprzedzić konkurencję? Jeśli to możliwe, przedstawiaj pomysły i ich autorów, to zbuduje zaangażowanie i pokaże, jak cenisz inicjatywę.

Dziel się wiedzą: Jesteś ekspertem w swojej dziedzinie? Twoi pracownicy są specjalistami? Daj coś swoim odbiorcom! Seria ciekawostek, wywiad z pracownikami, szkolenie online to tylko kilka możliwości, które możesz wykorzystać chcąc zaistnieć w sieci. Zbudujesz dzięki temu wizerunek profesjonalisty i pokażesz, że znasz się na tym co robisz. 

A Twoja marka istnieje w social mediach?