HR service

Rekrutacja mobile friendly

Spis treści

3 min. czytania

Candidate experience w erze mobilniaków 

Poruszając tematykę candidate experience najczęściej mamy na myśli doświadczenia kandydatów związane z oceną spotkań rekrutacyjnych. Ale samo pojęcie ma dużo szerszy zakres, bo obejmuje wszystko co ma wpływ na to, jak potencjalni pracownicy oceniają naszą firmę podczas procesu zatrudniania. Pierwszy kontakt to oczywiście ogłoszenia o pracę, lub strona kariery, ale do candidate experience należy również dołożyć: treść maili, rozmów telefonicznych, feedback po spotkaniu itd. My dziś chcemy skupić Waszą uwagę na aspekcie, który ma równie duży wpływ zarówno na ocenę jak i skuteczność procesu rekrutacji – przyjazności dla urządzeń mobilnych. Dlaczego? Bo zdecydowana większość (bywa, że ponad 80%) kandydatów poszukując nowych ofert pracy oraz poznając ich szczegóły robi to via ekran smartfona. 

Mobile friendly test

Pogadajmy jak hr-owiec z marketingowcem. Oferta pracy to produkt, który trzeba dobrze sprzedać. Dlatego jeśli przygotowałeś nową ofertę pracy, zadbałeś o to, żeby warunki były naprawdę atrakcyjne oraz zaplanowałeś kampanię marketingową, to teraz sprawdźmy, czy całość spełnia założenia mobile friendly. Myśląc o przyjazności pod urządzenia mobilne, należy zwrócić uwagę na kilka aspektów:

  • Czy rozmiar czcionek nie utrudnia czytania
  • Czy treść, albo powiadomienia nie jest szersza niż ekran
  • Czy elementy klikalne nie są zbyt blisko siebie
  • Czy strona szybko się ładuje

Jeśli to tej pory zajmowałeś się głównie rekrutacją i weryfikacja powyższych punktów to dla Ciebie czarna magia, to polecamy rozmowę z działem marketingu lub skorzystanie z narzędzi, które zupełnie bezstronnie zrobią to dla Ciebie. Do Twojej dyspozycji jest: 

  • Test optymalizacji mobilnej –  wpisujesz adres swojej strony, a po kilku minutach otrzymujesz informację czy strona i wszystkie jej elementy wyświetlają się poprawnie na smartfonach
  • Google Search Console – szczególnie polecamy, to narzędzie, bo powiadomi Cię o wystąpieniu jakichkolwiek problemów. Google Search Console zawiera również cenne wskazówki, jak je rozwiązać
  • PageSpeed Insights – sprawdza wskaźniki dotyczące prędkości Twojej strony internetowej zarówno dla urządzeń mobilnych, jak i desktopów. Tutaj również otrzymasz informacje diagnostyczne razem z poradami, dzięki którym zoptymalizujesz stronę i poprawisz szybkość ładowania.

Lepiej zapobiegać niż leczyć

Negatywny wynik oceny prędkości strony i jej przyjazności dla urządzeń mobilnych może wpłynąć na skuteczność pozyskiwania zgłoszeń. Poprawki będą się wiązały z dodatkowymi pracami, a te z czasem czyli w rezultacie z opóźnieniem startu rekrutacji. Jak tego uniknąć? Planując układ i funkcjonalność strony należy zadbać o:

Czytelny układ strony

Zanim kandydat kliknie: Aplikuj będzie się chciał zapoznać z Twoją ofertą. Dlatego pamiętaj o tym, żeby teksty były czytelne. Stosuj znane i popularne czcionki i dostosuj ich rozmiar tak, żeby nie było problemów z ich wyświetlaniem i czytelnością. Unikaj długich i męczących tekstów, używaj przemyślanych nagłówków i punktorów.

Call to action 

Pamiętaj, że wszelkie elementy wzywające do działania, klikalne numery telefonów i przyciski będą obsługiwane palcami, a nie każdy kandydat ma drobne dłonie 😉 Dobrze zaprojektowane elementy CTA są zauważalne, odpowiednio duże i nie pojawiają się w przypadkowych miejscach. 

Proste i krótkie formularze

Jeżeli to tylko możliwe, staraj się maksymalnie upraszczać i skracać formularze. Wypełnianie długich formularzy potrafi zniechęcić kandydata nawet jeśli ma do dyspozycji klawiaturę i myszkę, a Twoja strona ma zachęcać do kontaktu. 

Alternatywne formy kontaktu 

Jeśli tylko możesz, zamieść na stronie klikalny nr telefonu albo podaje dane osoby kontaktowej, tak, żeby zgłoszenie się do Ciebie było z perspektywy kandydata jak najłatwiejsze. 

To naprawdę ważne

Rekrutacja mobile friendly to nie tylko dobry standard, ale odpowiedź na to, czego potrzebują i oczekują kandydaci. Dzisiaj nie wypada już ignorować tego trendu, zwłaszcza gdy konkurencja na rynku nie jest mała, a kandydaci są dobrem deficytowym.