HR service

Skuteczne pozyskanie pracowników – dlaczego warto postawić na kampanie reklamowe w Google lub na Facebooku?

Spis treści

4 min. czytania

Łowcy talentów, przysiądźcie wygodnie, bo dzisiaj zagłębimy się w tajniki skutecznego łapania pracowników. Obecnie pozyskanie pracowników dla wielu firm stanowi nie lada wyzwanie. Tradycyjne metody rekrutacji często nie wystarczają, dlatego firmy coraz częściej sięgają po nowoczesne narzędzia marketingowe. Czy warto postawić na reklamy w Google Ads lub Meta Ads? Sprawdź!

Precyzyjne Targetowanie

Jednym z głównych atutów kampanii Google Ads i Meta Ads jest możliwość precyzyjnego określenia grupy docelowej. Jeśli chodzi o Google Ads, docieramy tutaj do osób, które same wykonały ten pierwszy krok i wpisały daną frazę w wyszukiwarkę. Ale jak to działa? Wyobraź sobie, że Jan Kowalski szuka pracy… Co robi? Wchodzi w wyszukiwarkę Google i wpisuje ,,Praca Kierowca CE Poznań”. Dobra, ale co się dzieje dalej i jak Kowalski trafi właśnie na Ciebie i Twoje ogłoszenie? To proste! Twoja strona z dedykowanym ogłoszeniem pracy ukazuje się mu na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce Google, a kandydat bez większego zastanowienia zagląda na nią i (jeśli zainteresuje się ofertą) wypełnia formularz kontaktowy. 


Z kolei Meta Ads wyróżnia się tym, że pozwala dotrzeć do kandydatów w miejscach, gdzie spędzają większość czasu online – na Facebooku, Messengerze i na Instagramie. Wszystkie te 3 platformy gromadzą ogromną ilość danych na temat użytkowników, co umożliwia dokładne określenie grupy docelowej na podstawie ich zainteresowań, zachowań i demografii. Przekłada się to wówczas na skuteczniejsze dotarcie do potencjalnych kandydatów, eliminując straty związane z promocją wśród grupy niezainteresowanej naszą ofertą. Dużą zaletą kampanii Meta Ads jest także możliwość bezpośredniego kontaktu z zainteresowaną osobą poprzez Messenger.

Zasięg i skuteczność

Google i Facebook to dwie największe platformy reklamowe w internecie, z ogromnym zasięgiem użytkowników na całym świecie. Jak czytamy na harbingers.io “Z Internetu korzysta ponad 5 bilionów osób na całym świecie, z czego 4,76 bilionów (około 95%) używa mediów społecznościowych.” To doskonała szansa dla firm, które pragną szybko i efektywnie zapełnić wakaty w swoich strukturach. Ale dlaczego te kampanie są tak efektywne? Krótko mówiąc: kampanie docierają do osób, które w danym momencie są zainteresowane zmianą pracy, co zwiększa szanse na zatrudnienie nowej osoby. Dodatkowo dane przedstawione w raporcie DataReportal, pokazują, że aż 75% użytkowników mediów społecznościowych wykorzystuje je w trakcie poszukiwań nowego miejsca zatrudnienia, co świadczy o ogromnym potencjale platform społecznościowych jako narzędzi rekrutacyjnych.

Różne formy komunikacji

Kampanie reklamowe na Facebooku pozwalają na wykorzystanie zarówno treści tekstowej, jak i elementów wizualnych, takich jak grafiki czy wideo. To daje pracodawcom możliwość przedstawienia swojej firmy w atrakcyjny sposób, pokazując potencjalnym kandydatom, dlaczego warto dołączyć do zespołu. Również Google Ads oferuje różnorodne formaty reklam, umożliwiając skuteczną komunikację z użytkownikami. Możliwość wykorzystania tak różnorodnych form reklamy (np. krótkiego wideo) powoduje, że możemy z łatwością zaciekawić odbiorcę a ogłoszenie o pracę zapadnie w jego pamięci. Badania przeprowadzone przez Hire Rabbit pokazują,, że ogłoszenia o pracę z załączonymi filmami zyskały większą uwagę – były oglądane o 12% częściej niż te, które nie zawierały materiałów wideo. Dodatkowo, oferty z filmami zdobyły aż o 36% więcej zgłoszeń w porównaniu do ogłoszeń bez tego dodatku. Warto też wspomnieć, że tego typu treści możemy wykorzystać nie tylko w samym ogłoszeniu o pracę, a chociażby jako materiał promujący naszą markę.

Mierzenie Efektywności

Kluczowym elementem kampanii online jest możliwość precyzyjnego monitorowania i analizowania np. wyników na podstawie otrzymanych telefonów, formularzy kontaktowych czy CV.  Dzięki narzędziom analitycznym dostępnym na platformach reklamowych, pracodawcy mogą śledzić, jakie ogłoszenia przynoszą najlepsze rezultaty i dostosować swoje strategie w czasie rzeczywistym. To pozwala na optymalizację kampanii, zwiększając jej efektywność. Rynek pracy jest dynamiczny, a nowe trendy i okoliczności mogą wpływać na zapotrzebowanie na konkretne umiejętności. Dzięki kampaniom reklamowym, takim jak Google Ads i Meta Ads, firmy mogą szybko reagować na te zmiany, modyfikując treści ofert pracy i dostosowując się do bieżących potrzeb kadrowych, często wynikających z sytuacji rynkowej.. Ma to szczególne znaczenie w przypadku poszukiwania kandydatów dysponujących ściśle określonymi kompetencjami, których na rynku pracy jest niewielu.

Czy warto inwestować w kampanie rekrutacyjne na Facebooku czy w Google? To zależy! Od tego, jak długo chcesz czekać na kandydatów. Od tego, czy chcesz wiedzieć, jak kandydaci reagują na Twoje ogłoszenia. Od tego, czy chcesz tylko publikować ogłoszenia, czy docierać do ludzi przed innymi pracodawcami i od tego, czy chcesz wyprzedzić swoją konkurencję, która może borykać się z podobnymi problemami, a która konkuruje z Tobą, o najlepszych i najbardziej efektywnych pracowników.

Zainteresowaliśmy Cię naszym podejściem do rekrutacji? Chcesz dowiedzieć, jak możemy pomóc właśnie Twojej firmie? Umów się na darmowe spotkanie!